Aktualności

Wypoczynek nad polskim morzem Wypoczynek nad polskim morzem

W dniach 21.07 – 03.08 wychowankowie naszej placówki wraz z wychowawcami przebywali nad polskim morzem w Chłapowie. Po długiej i męczącej podróży pociągiem we wtorek 21 lipca zameldowali się w Ośrodku Wypoczynkowym Zibi. Dla zdecydowanej większości był to pierwszy wyjazd nad morze.

Pełni podziwu zaraz w pierwszym dniu udaliśmy się przywitać z morzem i poleżeć na piaszczystej plaży. Kilku twardzieli od razu weszło do wody wykąpać się. Poza spędzeniem czasu na plaży był także czas na zwiedzanie okolicznych miejscowości. Pieszo wędrowaliśmy do Rozewia (najdalej wysuniętego punktu na północy Polski). Tam też podziwialiśmy latarnię morską, muzeum latarnictwa i maszynownię. Natomiast pociągiem jechaliśmy na Hel i do Gdyni. Na Helu zwiedzaliśmy bunkry-muzea związane z II Wojną Światową, port morski, cypel oraz miasto. Tam też zwiedziliśmy Fokarium, gdzie oglądaliśmy karmienie fok. W Gdyni natomiast zwiedziliśmy Oceanarium, statek Dar Pomorza, Okręt Błyskawica i Muzeum Marynarki Wojennej.

Zwiedzaliśmy także Władysławowo. Z Wieży Widokowej podziwialiśmy miasto, plaże, morze. Byliśmy także w Ocean Parku, porcie, zobaczyliśmy Aleję Gwiazd Sportu, muzeum pająków i skorupiaków oraz udaliśmy się w rejs statkiem. Podczas zwiedzania miasta częstokrotnie mieliśmy okazję zjeść przepyszne lody z cukierni Marko.

W piątek 24 sierpnia zdecydowana większość z naszej placówki wzięła udział w Plażowych Mistrzostwach Budowniczych (usypanie największej góry z piasku). Osiągnęliśmy wynik 250 cm i jak się później okazało było to drugie miejsce wśród wszystkich nadmorskich plaż (reprezentowaliśmy plażę we Władysławowie).

Nie zabrakło również akcentów sportowych. Kilkakrotnie graliśmy w siatkówkę na piasku, piłkę nożną na gminnym boisku oraz w tenisa stołowego w naszym ośrodku. W pochmurne dni pływaliśmy w basenie, który znajduje się w Cetniewie (Ośrodek Przygotowań Olimpijskich). Uczestniczyliśmy także w Festiwalu Rzutów im. Kamili Skolimowskiej – tam też kibicowaliśmy naszym zawodnikom, a w szczególności Anicie Włodarczyk, która poprawiła swój rekord świata oraz Tomaszowi Majewskiemu.

Uczestniczyliśmy także w koncertach przygotowanych dla turystów. Na żywo mogliśmy posłuchać takie zespoły jak: Akurat, Happysad, Boys, Akcent, Playboys oraz polskich raperów: Kękę i Palucha.

Reasumując bardzo szybko minęły 2 tygodnie naszego pobytu. Może pogoda nie była wymarzona, jednak wszyscy wrócili zadowoleni do placówki. Dla wielu wychowanków był to pierwszy pobyt nad morzem i miejmy nadzieję, że nie ostatni. Pozostały wspomnienia i mnóstwo zdjęć, do których pewnie nie raz będziemy wracać.